Welcome to English Pronunciation Online.
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2. Advantages of using Internet in the teaching and learning of pronunciation/Beneficios de la red para la enseñanza y aprendizaje de la pronunciación

Various works bear witness to the positive effects brought about by the integration of the net in pronunciation teaching programmes. Windmayer and Gray (2000) emphasize the highly-motivating atmosphere created by the possibility of working at the user’s own rhythm and in an independent manner, with the appropriate number of video and audio repetitions and the availability of a large number of authentic and updated materials in different varieties of the English language.

Diversos trabajos dan testimonio de los efectos positivos que genera la integración de la red en los programas de enseñanza de la pronunciación. Windmayer y Gray (2000) destacan la atmósfera altamente motivadora que propicia, la posibilidad de que cada usuario trabaje a su ritmo y de forma independiente, con las repeticiones de video y audio que considere oportunas y la disponibilidad de gran cantidad de materiales auténticos y actualizados en diferentes variedades del inglés.


As a result of his studies on the acquisition of pronunciation with technological support and after carrying out an experimental program in Florida, professor Steven Donahue (2000) concludes that not only is it possible to teach pronunciation on-line in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) programmes, but that the results are even better.

Como colofón a sus estudios sobre el aprendizaje de la pronunciación con soporte tecnológico, el profesor Steven Donahue (2000) llega a afirmar, tras realizar un programa experimental en Florida, que no sólo es posible enseñar pronunciación online en los programas de enseñanza del inglés como lengua extranjera sino que los resultados son incluso mejores.


If we add to this the belief shared by most critics regarding the complexity of teaching pronunciation and the discouraging results in academic contexts, one can conclude that an alternative learning approach, based on different parameters, could produce more positive results.

Si a esto añadimos la consideración compartida por gran parte de la crítica respecto a la complejidad que encierra la enseñanza de la pronunciación y los desalentadores resultados que se producen dentro de los contextos académicos, se puede concluir que una forma alternativa de formación, basada en diferentes parámetros, podría producir resultados más positivos.


Our intention here is not to enter into debate or discuss these interesting lines of argument, but rather to modestly highlight the enormous potential of the network as a resource for studying and practising those aspects related to English speaking skills. The opportunities to practice pronunciation outside the classroom offered by the net, together with the responsibility and autonomy in the learning process that this entails, could be an essential factor in approaching second language acquisition and achieving similar levels of oral production and comprehension to those of a native speaker.

En este trabajo no pretendemos entrar a debatir estas sugerentes líneas de argumentación sino más modestamente destacar la enorme potencialidad de la red como recurso para el estudio y práctica de todos los aspectos relacionados con las destrezas orales del inglés ya que las oportunidades para la práctica de la pronunciación que puede generar internet fuera del contexto del aula, unido a la responsabilidad y autonomía en el aprendizaje que conlleva, pueden ser claves para aproximarse a la segunda lengua y lograr que la comprensión y producción oral sea similar a la de un hablante nativo de esa lengua.


1 comment:

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